A few nice picture sizes images I found:
Disney - Illuminations - Reflections of Earth (2) (Explored)
Image by Express Monorail
View Large On Black
See where this picture was taken. [?]
Although it sucks that the fireworks are somewhat blown out, it really lightens up the foreground, which I think makes for a pretty cool picture...
Pictured:
Illuminations: Reflections of Earth
World Showcase
Epcot
Walt Disney World Resort
Lake Buena Vista, Florida
November, 2008
This picture made it to Flickr Explore December 16, 2008 - #245 - thanks everyone!
Thanks for stopping by!
1965 Ford Galaxie Convertible (01)
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
The Ford Galaxie was a full-size car built in the United States by the Ford Motor Company for model years 1959 through 1974. The name was used for the top models in Ford’s full-size range from 1959 until 1961, in a marketing attempt to appeal to the excitement surrounding the Space Race. In 1962, all full-size Fords wore the Galaxie badge, with "500" and "500/XL" denoting the higher series. The Galaxie 500/LTD was introduced for 1965 followed by Galaxie 500 7-Litre in 1966. The Galaxie 500 part was dropped from the LTD in 1966, and from the XL in 1967; however the basic series structuring levels were maintained. The "regular" Galaxie 500 continued below the LTD as Ford’s mid-level full-size model from 1965 until its demise at the end of the 1974 model year.
The Galaxie was the high volume counterpart to the Chevrolet Impala. Some Galaxies were high-performance, racing specification machines, a larger forebear to the muscle car era. Others were plain family sedans.
A version of the car was also produced in Brazil under the names Galaxie 500, LTD and Landau from 1967 to 1983.
The similarly named Ford Galaxy is a large car/minivan available in the European market. The vehicle's name is taken from the original Ford Galaxie.
(Wikipedia)
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Der Ford Galaxie ist ein von Ford in den Jahren 1959 bis 1974 in den Vereinigten Staaten gebautes Full-Size Car. Eine weitere Version dieses Fahrzeugs wurde in Brasilien in den Jahren 1968 bis 1982 unter den Modellnamen Galaxie 500, LTD und Landau gebaut.
Größere Modellwechsel, die über die obligatorischen alljährlichen Modifikationen hinausgingen, gab es
1959, gleich nach dem ersten Jahrgang; der Galaxie 1960 erhielt eine modernere Karosserie ohne Panoramascheibe, die Heckflossen wurden verkleinert, die Scheinwerfer tiefer gelegt
1964; die Modelle 1965, 1966 und 1967 hatten eine markante Frontgestaltung mit übereinander angeordneten Doppelscheinwerfern
1967, die Doppelscheinwerfer waren nun wieder nebeneinander angeordnet
Nachfolger des Galaxie war der Ford LTD, eine Bezeichnung die ursprünglich für eine Luxusversion des Galaxie verwendet wurde. Ab 1974 wurde die Bezeichnung für die ganze Modellreihe verwendet. Nach einer weiteren Namensänderung wurde die Modellreihe bis 2007 durch den Crown Victoria fortgeführt.
(Wikipedia)
1955 - 1961 Borgward Isabella
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
The Borgward Isabella is a medium sized two door saloon that was manufactured by the Bremen based auto-manufacturer Carl F. W. Borgward GmbH between 1954 and 1962. Initially the car was badged, like its predecessor, as the Hansa 1500, but within the company it was known from the beginning by the code name, Isabella (not after Carl Borgward's wife whose name was Elisabeth), and cars produced after 1957 bore the ‘Isabella’ name, inscribed eye catchingly within the rhombus at the centre of the front grill: in retrospect the car produced from 1954 is known as the Isabella to differentiate it from the (first) Hansa 1500/1800 which the company produced between 1949 and 1954.
Despite its aspirational positioning in the marketplace, the Isabella had a smaller engine (and was marginally shorter) than its immediate predecessor. Late in 1952 the firm had launched their six cylinder Hansa 2400 model. The larger car never found many buyers; but in 1954 it made commercial sense to keep the two models from competing too directly with one another.
(Wikipedia)
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Die Borgward Isabella ist ein Mittelklassewagen der Carl F. W. Borgward G.m.b.H. in Bremen-Sebaldsbrück, das erfolgreichste Modell der Borgward-Gruppe, das ab 10. Juni 1954 zunächst unter dem Namen „Hansa 1500“ vom Band lief.
Der spätere Name „Isabella“ war nicht das Ergebnis von Marktuntersuchungen, sondern eine spontane Eingebung von Carl F. W. Borgward selbst. Gefragt, was man auf die noch streng geheimen Vorserien-Modelle schreiben solle, wenn sie Probefahrten im öffentlichen Verkehr machen, soll Borgward geantwortet haben: „Das ist mir egal; schreibt meinetwegen Isabella drauf."[1]
Ab 1957 war der ursprüngliche Tarnname im Borgward-Rhombus des Kühlergrills zu lesen.
Die moderne Konzeption und die gefällige Erscheinung des Hansa 1500 (Isabella) wurden bei der Vorstellung 1954 enthusiastisch begrüßt. Der Wagen traf den Publikumsgeschmack und war vom ersten Tag an ein Verkaufserfolg. Der Wagen war nach einer Entwicklungszeit von nur zehn Monaten anfangs mit zahlreichen Kinderkrankheiten behaftet, die jedoch nach und nach abgestellt wurden.
(Wikipedia)
